فن سردخانه (هواکش سردخانه ای)

09128354831 کارشناس فروش خانم فدایی
فن سردخانه (هواکش سردخانه ای)
فن تبریدی دستگاه های الکتریکی قدرتمند و فن سردخانه ای میباشند که قدرت حرکت هوا را افزایش می دهند ، فن های برودتی نامیده می شوند.
خانه سرما
خانه سرما

فن سردخانه ای 

 برای محیط های بزرگ و صنعتی چون سردخانه باید از فن  سردخانه ای (هواکش سردخانه ) استفاده نمایید. تهویه مناسب برای مراکز صنعتی یکی از ملزمات این گونه محیط ها محسوب می شود. هوای پاك در محیط های صنعتی بسیار اهمیت دارد، هم برای سلامتی خود شما، کارگران و هم سلامت دستگاه ها و محصولات داخل سردخانه زیر صفر و بالای صفر ، انتخاب مناسب با ابعاد درست برای هواکش سردخانه ای می تواند بوهای نامطبوع را کنترل کرده، رطوبت و سایر شرایط محیطی بد را تا حد ممکن آنها را رفع نماید.

هواکش دارای انواع مختلفی مانند خانگی و صنعتی است که باید در مکان مناسب و به جا از آنها استفاده شود. هواکش های سردخانه ای برای منطقه ای بزرگ مانند: کارگاه، سردخانه و ... مناسب است و قادر است هوا را به گردش در می آورد. عملکرد هواکش سردخانه ای به گونه ای است که با چرخیدن تیغه های متصل به یک محور استوانه ای شکل که توسط موتور شارژ شده و نیرو می گیرند قادرند هوا را جابه جا کنند . سرعت جریان هوای هواکش سردخانه ای با توجه به کاربرد آنها متفاوت می باشد. فن سردخانه ای مناسب برای استفاده در تهویه تابلو برق ها، کندانسورها، اواپراتورها، مبدل های حرارتی و برودتی و... می باشند.

بررسی انواع فن سردخانه ای 

این مدل از فن ها در 11 اندازه مختلف از سایز پروانه 20 سانت تا پروانه 80 سانت در 18 مدل عرضه می شوند. کلیه این محصولات دارای نشان ملی استاندارو نشان CE اروپا می باشند. فن سردخانه ای بدون قاب و بصورت کف گرد می باشد .که برای سیستم های تهویه مطبوع سرد خانه های ثابت یا متحرک استفاده می شود و فن سردخانه ای در دورهای مختلف با ولتاژ مختلف میباشد وهمچنین فن هواکش سردخانه ای در سایز های بزرگ با دور های بالا هم به صورت سفارشی ساخته میشود که فن های سردخانه ای سایز بزرگ دارای الکتروموتور با پروانه های صنعتی میباشد که از ظرفیت 530 مترمکعب درساعت الی 60000 مترمکعب درساعت و مناسب برای سردخانه های ثابت می باشد.
 

فن سردخانه ای انواع مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

  • هواکش‌های صنعتی: فن‌های بزرگی هستند که در بخش‌های صنایع مختلف و حمل‌ونقل به کار می‌روند.
  • هواکش آکسیال؛ این نوع فن معمولاً برای انتقال هوای موجود بین دو مکان به کار می‌رود.
  • فن‌های سانتریفیوژ بکوارد: این نوع هواکش‌ها در دو مدل یک طرفه و دو طرفه ساخته شده و در مکنده و دمنده سیستم فشار استاتیکی ایجاد می‌کنند.
  • هواکش سانتریفیوژ فوروارد: در دو مدل یک طرفه و دوطرفه تولید شده و در دمنده‌ی سیستم فشار استاتیکی تولید می‌کند.
  • هواکش سانتریفیوژ رادیال: این فن قادر است در مکنده سیستم مکش ایجاد کند.
  • هواکش‌های سانتریفیوژ قوی: این مدل فن‌ها می‌توانند به‌عنوان کمپرسور هوا در بخش‌های مختلف صنعت به دلیل داشتن فشار استاتیکی زیاد و حجم هوای کم استفاده شوند.

فن زیبلاگ بهترین فن موجود در بازار 

فن زیبلاگ به اسم فن شعاعی یا پروانه چرخی معروف است و دارای پره های رادیال شکل بوده و از نوع فن‌های سانتریفیوژ می‌باشد. پره های هواکش رادیال  طوری طراحی شده که قادر است فشار استاتیکی نسبتا بالایی تولید کند؛ و درصنایعی که فشار بالا و دبی هوای نسبتا پایین مورد نیاز است کاربرد دارد.فن‌های سردخانه‌ای زیلابگ در سایزهای مختلف با حجم هوادهی مناسب، مصرف برق کم و آلودگی صوتی پایین، کیفیت و دوام بسیار بالای دارند که در مصارف صنعتی با هدف انتقال گاز و سایر مواد  به دلیل پیکر بندی مقاوم و ساختار مستحکم به کار می‌ رود.

ساختار فن سردخانه ای:

پروانه: پروانه و حفاظ محکم فلزی پوشش داده شده با رنگ الکترو استاتیک که باعث محافظت بدنه هواکش سردخانه ای در برابر شرایط بد آب و هوایی و عوامل خورنده شیمیایی می شود، پروانه ها بسته به اندازه هواکش سردخانه ای دارای تعداد و انحنای مخصوص هستند که باعث جابجایی حجم زیادی از هوا با صدای کمی می شود.

 موتور: موتور فن سردخانه ای ازنوع فن با روتور بیرونی بوده، که این موتورها دارای خصوصیاتی از قبیل راندمان بالا، ساختار فشرده و نصب راحت هستند. کلیه موتورهای فن سردخانه ای دارای محافظ حرارتی در درون خود هستند که چنانچه دمای داخلی استاتور به هر دلیلی بیش از حد مجاز(بالاتر از 110درجه سانتیگراد) برسد دستگاه بصورت اتومات خاموش شده و پس از رسیدن به دمای مطلوب مجدداً شروع به کار می نماید. دمای کارکرد موتور فن ها از 30- تا 60+ درجه سانتیگراد می باشد.

S: مکش
B: ضربه

فن سردخانه ای

        A: بدون پوشش مش
        B: پوشش صفحه تخت
        C: پوشش صفحه تخت
        D: پوشش شبکه مقعر
        E: مجرای هوا
        F: فرم پانل باد

 عملکرد فن سردخانه ای

مزایای فن سردخانه ای:

  • بسیار کم مصرف
  • بسیار اقتصادی از نظر هزینه عملیاتی
  • انتقال هوای ایده ال
  • قوی ترین عملکرد

 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • فرزاد رضایی
    سلام چگونه بلبرینگ این فن راتعویض کنیم
    • مدیر سایت

      با سلام. لطفا جهت کسب اطلاعات فنی با این شماره تماس بگیرید. 09128354831

تماس بگیرید