فروش انواع قطعات سردخانه

09128354831 کارشناس فروش خانم فدایی
فروش انواع قطعات سردخانه

به طور کلی سردخانه به خودی خود و بدون تجهیزات داخلی آن تنها از دیواره های ساندویچ پنل تشکیل شده است.

خانه سرما
خانه سرما

احداث و تجهیز کردن سردخانه در هر نوع آن مراحلی مشابهی دارد در ابتدا با توجه به متراژ سردخانه باید گفت ممکن است احداث آن ماه ها طول بکشد. گروه صنعتی خانه سرما گرد هم اوردن تیمی حرفه ای و مجرب در این زمینه می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن و با بهترین تجهیزات کار خود را به اتمام برساند.

انواع قطعات برای راه اندازی سردخانه

لوازم مورد نیاز برای هر سردخانه به ۶ نوع کلی تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

یکی از مهم ترین تجهیزات سردخانه، کمپرسور است. برای سردخانه های صنعتی کمپرسور استفاده می‌شود به نام‌های اسکرال و اسکرو. کمپرسور وظیفه فشرده سازی گاز های مورد استفاده می باشد که این کار باعث افزایش دمای گازها می شود. کمپرسور اسکرال حجم بالاتری از گاز را نسبت به کمپرسور اسکرو فشرده سازی میکند.

  • کندانسور به منظور سرد کردن گاز مبرد و تبدیل آن به مایع

کندانسور سردخانه یک مدل مبدل حرارتی است که به واسطه خنک کردن موجب می شود حالت آن از گاز به مایع تغییر کند تا پروسه تبرید تراکمی ادامه پیدا کند. همان طور که گفته شد وظیفه کمپرسور فشرده سازی گازها بود و در این حالت فشرده سازی موجب افزایش دمای گازها می شود، به همین دلیل کندانسور برای کاهش دمای گازها انتخاب مناسبی است.

اوپراتور دستگاهی است که وظیفه آن خنک سازی و به جریان انداختن هوای سرد در اتاق کوچک و اتاقک هایی که در سردخانه وجود دارد می باشد. سیستم خنک سازی یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد هر سردخانه صنعتی است. 

فن سردخانه ای به گونه ای است که با چرخیدن تیغه های متصل به یک محور استوانه ای شکل که توسط موتور شارژ شده و نیرو می گیرند قادرند هوا را جابه جا کنند . سرعت جریان هوای هواکش سردخانه ای با توجه به کاربرد آنها متفاوت می باشد.

  • شیر انبساط برای ایجاد افت فشار در مایع مبرد 

 شیر انبساط قطعه ای از اجزای سیستم تبرید است که میزان ورود مبرد به اواپراتور را کنترل می کند. در نتیجه این قطعه میزان سوپرهیت شدن گاز خروجی از اواپراتور را کنترل می کند. در ادامه به بررسی نحوه عملکرد آن و تاثیر آن بر سیستم سرمایشی می پردازیم.

مجموعه ای از قطعات و لوازم برقی کنترلی و حفاطتی یک دستگاه که در کنار هم یک واحد را تشکیل می دهند را تابلو برق سردخانه گویند.

درب برای سردخانه ها عایق بندی حرارتی درب ورودی است که محصولات از طریق آن بارگیری و تخلیه می شوند. بنابراین ، ساخت و ساز ، سخت افزار درب ها نباید "پل های حرارتی" داشته باشند یا آنها را به حداقل برسانند. درب ها باید در برابر شرایط دما و حجم کار در اتاق های یخچال مقاومت کنند.

برای جلوگیری از خساراتی که در هنگام پایین بودن دما و یخ زدگی وارد می شود باید از هیتر دو درب سردخانه استفاده کرد زیرا  باز شدن آن مختل شده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید