سردخانه خودرو

09128354831 کارشناس فروش خانم فدایی
سردخانه خودرو

جهت انتقال مواد غذایی از محل تولید به محل فروش و عرضه آنها استفاده از سردخانه ضرریست که برای سهولت در انجام این عملیات از اتاق های یخچالی قابل نصب بر روی وسایل نقلیه استفاده می گردد.

خانه سرما
خانه سرما

سردخانه خودرو

به علت حساس بودن عملکرد سردخانه باید اصول و نکات مشخصی را رعایت کرد. تا سردخانه بازدهی لازم را داشته باشد و در نتیجه موادی که خواستار حمل و نقل آن ها هستید، در طول مسیر حرکت دچار فاسد شدگی و آسیب فیزیکی خواهند شد. از خودروهای مجهز به سردخانه برای حمل محصولات پروتئینی، دارویی، میوه، سبزیجات و … استفاده کرد.

سردخانه کامیون

طراحی و ساخت سردخانه خودرو 

ساخت یک سردخانه ماشین نیاز به اجزایی مانند درب سردخانه، تجهیزات جانبی سردخانه، کمپرسور سردخانه، اواپراتور سردخانه، کندانسور سردخانه و کابین یخچالی خودرو دارد. شما می توانید با توجه به نیاز خود، درباره نوع ماشین و همچنین اندازه سردخانه خودرو تصمیم بگیرید. از اینرو می توانید سردخانه خود را بر روی وانت، نیسان، کامیون و غیره بسازید و از فضا و گنجایش آن ها مطابق با نیاز خود استفاده کنید. کیفیت در فرایند ساخت سردخانه خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد؛ چرا که در صورت هر نوع بی دقتی و عدم رعایت موارد استاندارد، سردخانه نمی تواند دما را حفظ کند و محصولات شما دچار مشکلاتی خواهند شد. هر چقدر که ساخت سردخانه خودرو با کیفیت تر انجام پذیرد، طول عمر سردخانه بیشتر خواهد بود. علاوه بر چیلر و کندانسور، عایق بندی دیوارهای فلزی سردخانه نیز بسیار مهم است. این عایق بندی باعث می شود تا تبادل دمایی کمتر انجام شود و دما در حالت ثابت باقی بماند. اصولی شامل مواردی مثل طراحی دقیق کانتینر، به کارگیری کمپرسور با توان مناسب، در نظر گرفتن نوع سردخانه و توان اجزاء سردخانه و … می ‌شود. که با رعایت این اصول سردخانه خوبی خواهیم داشت.

آرم شرکت یا هرگونه تبلیغات را می توان با توجه به طراحی مشتری بر روی بدنه کالسکه چاپ می گردد.

ساخت سردخانه خودرو

 کامیون ها یا کامیونت های حمل و نقلی دارای اجزاء شامل زیر هستند.

  • یونیت داخلی
  • یونیت خارجی

کانتینر یا همان محفظۀ سردخانه

هر کدام از این اجزاء نقش مشخصی در فرایند سرماسازی و ساخت سردخانه خودرو بر عهده دارند. دو مورد اول، یعنی یونیت داخلی و خارجی در کنار هم سیکل برودتی یخچال را شکل می دهند؛ که وظیفۀ آن ها تولید سرما خواهد بود. کانتینر نیز در حقیقت یک اتاقک عایق بندی شده است که کار آن حفظ سرمای تولید شده می باشد. این دو واحد در کنار هم است که شرایط لازم برای حمل و نقل محصولات فاسد شدنی را امکان پذیر می کنند.

نحوه عملکرد سردخانه ماشین

اصلی ترین بخش در ساخت سردخانه ماشین، سیکل برودتی آن است. سیکل تبریدی سردخانه خودرو شباهت زیادی به دیگر سردخانه ها یا یخچال های معمولی دارد. این سیکل بر مبنای سیکل تبرید تراکمی طراحی شده است؛ که در آن یک گاز برودتی (معمولاً گاز R404 یا R134A) کار خنک سازی سردخانه را ممکن می کند. سیکل تبرید سرخانه خودرو دارای دو بخش یونیت داخلی و خارجی می شود که در هریک از این دو اجزاء مشخصی وجود دارد.

داخل سردخانه تریلی

انتخاب اجزاء این سیکل متناسب با نوع سردخانه خودرو و ظرفیت آن صورت می گیرد.

  • یونیت خارجی

الف – کمپرسور: کمپرسور مهم ترین بخش از سیکل تبرید تراکمی به حساب می آید. حرکت گاز مبرد از داخل کمپرسور آغاز می شود. گاز مبرد در داخل کمپرسور فشرده شده، دما و فشار آن بالا می رود. انتخاب کمپرسور مناسب از نکات مهم ساخت سردخانه خودرو است.

ب – کندانسور: گاز مبردی خروجی از کمپرسور به شکل مستقیم وارد کندانسور می شود. کندانسور سردخانه خودرو از نوع هوا خنک است. کندانسور در یک فرایند فشار ثابت کمک می کند تا دمای گاز مبرد تا حد مناسبی پایین بیاید.

  • یونیت داخلی

ج – شیر فشارشکن: گاز مبرد خروجی از کندانسور فشار بالایی دارد. به همین خاطر از یک شیر فشارشکن عبور داده می شود. این کار باعث افت فشار ناگهانی مبرد خواهد شد؛ که در نتیجۀ در شرایط ترمودینامیکی ویژه‌ ای قرار می گیرد. در این شرایط دمای تبخیر گاز نسبت به دمای تبخیر فشار اتمسفری بسیار پایین تر است. مبرد خروجی از شیر فشارشکن مخلوطی از گاز و مایع اشباع خواهد بود.

د – اواپراتور: اواپراتور در حقیقت لوله های مارپیچ مانندی است که درون یونیت داخلی قرار دارد و نقش اصلی را در خنک سازی محیط سردخانه خودرو ایفا می کند. گاز مبردی که از شیر فشار شکن می آید، میل بالایی برای تبدیل شدن به بخار داراست. در چنین حالت مبرد جاری در اواپراتور گرمای سردخانه را جذب می کند و خودش به حالت گازی در می آید؛ که این عمل منجر به خنک سازی سردخانه می گردد.

ساخت کانتینر سردخانه خودرو

داخل سردخانه کامیون
دومین گام در ساخت سردخانه خودرو طراحی کانتینر یا همان اتاقک سردخانه است؛ که روی کامیون یا کامیونت سوار می شود و نقش اصلی آن ایجاد یک محیط عایق و دور از آلودگی برای نگهداری مواد غذایی و دارویی است.

به طور معمول برای ساخت کانتینرها از ترکیب ورقه های پلی اورتان با ورقه های فولادی کمک گرفته می شود. پلی اورتان یک عایق حرارتی مناسب است و ورقه های فولادی نیز تضمین کنندۀ استحکامات سردخانه خواهد بود.

آنچه در این بخش از ساخت سردخانه خودرو اهمیت دارد، در نظر گرفتن ریزه کاری های طراحی است. در نظر داشته باشید که اینجا فقط مناسب بودن عایق بندی نیست که اهمیت دارد. بلکه باید بخش اتاقک سردخانه به نحوی طراحی شود که کاربران و رانندگان به شکل راحتی بتوانند از سردخانه بهره ببرند. به همین جهت شرکت های سازنده کانتینر باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشند. به علاوه اینکه کانتینر حمل هر محصول لازم است متناسب با همان محصول طراحی شود. برای مثال کانتینر حمل مواد دارویی با کانتینر حمل مواد پروتئینی باید شرایط متفاوتی داشته باشند.

انواع سردخانه خودرو 

  1. سردخانه تریلی

  2. سردخانه پیکان وانت 

  3. سردخانه نیسان 

  4. سردخانه کامیون 

  5. سردخانه کامیونت

  6. سردخانه پراید

سردخانه ایسوزو

سردخانه ایسوزو

مشخصات فنی سردخانه صنعتی ثابت زیر صفر

عایق بندی تزریق فوم پلی یورتان
جنس بدنه ساندویچ پنل ماموت
کمپرسور های پر قدرت دارد
رنج دمایی ۱۲- تا ۲۳- درجه
رنگ بدنه الکترواستاتیک
درب مستحکم با عایق تزریق فوم دارد
ابعاد به انتخاب مشتری
مجهز به سیستم کنترل و تنظیم کننده دما دارد

سردخانه زیر صفر و بالای صفر تریلی 

سردخانه تریلی

مشخصات فنی سردخانه تریلی 
ابعاد کلی    6995x2310x2570 میلی متر
وزن ناخالص خودرو     7345 کیلوگرم
محدود کردن وزن     3550 کیلوگرم
وزن بارگیری    4895 کیلوگرم
پایه چرخ    3800 میلی متر
آج جلو / عقب     1120/2075 میلی متر
رویکرد / زاویه عزیمت    21/20 درجه
محور جلو     2850 کیلوگرم
محور عقب     4645 کیلوگرم
جعبه دنده     LC5T26 ، 5 سرعته ، کنترل دستی.
موتور     4DX22-110 ، موتور دیزل ، 4 سیلندر خطی
اسب بخار     108 اسب بخار EURO II
جابه جایی    3.66 لیتر (دیزل)
بارگیری کامل میزان مصرف سوخت حداکثر 215 گرم در کیلووات ساعت
   
موتور    4DX22-110 ، موتور دیزل ، 4 سیلندر خطی
حداکثر سرعت رانندگی    90 کیلومتر در ساعت
کابین    2 مسافر مجاز است
لاستیک    8.25-16 LT (7 قطعه)
اندازه:    5100x2100x1400 میلی متر
جنس بدنه     فایبرگلاس داخلی و خارجی دیوار
عایق  پلی فوم میانی 8 سانتی متر
یخچال و فریزر  با کیفیت بالا ، کمترین دمای خنک کننده منفی 18 سانتی گراد (منفی 608 درجه فارنهایت)

سردخانه زیر صفر و بالای صفر نیسان 

سردخانه نیسان

 

مشخصات فنی سردخانه نیسان 
عایق بندی تزریق فوم پلی یورتان
جنس ورق داخلی و خارجی  دو رو رنگ شده
چهارچوب درب استیل
آب بندی دو مرحله ای
یراق آلات تمام استیل
کف ریل آلومینیوم آلیاژ ۶۰_۶۳
سیستم روشنایی دارد

سردخانه زیر صفر و بالای صفر وانت 

سردخانه وانت

 

سردخانه پراید

سردخانه پراید

مشخصات فنی سردخانه پراید
عایق  تزریق فوم پلی اورتان
ضخامت دیواره ها  ۸ سانتیمتر
ضخامت کف ۱۰ سانتیمتر
جنس ورق های داخل و بیرون گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک
یراق آلات و قفل و لولا تمام استیل
 سیستم روشنایی داخل اتاق دارد

 قیمت سردخانه خودرو 

با توجه به نوع خودرو شما و به دلیل ابعاد و نوع موتور به کاربرده شده در آن قیمت ها متفاوت خواهد بود .برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش سایت خانه سرما تماس حاصل فرمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • Majd
    پنل سردخانه پراید به صورت جدا هم فروش دارید؟
    • بله در صورت ثبت سفارش با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

تماس بگیرید