راهنمای ساخت انواع سردخانه زیر صفر و بالای صفر

09128354831 کارشناس فروش خانم فدایی
سردخانه زیر صفر  و بالای صفر

در سردخانه ها عملی به نام تبرید صورت می گیرد که به فرایند انتقال گرما از مخزنی دما-پایین به مخزنی با دمای بالاتر گفته می‌شود. و با توجه به ابعاد و متراژ آن ها این فرایند با کمپرسورها و موتور های متفاوت صورت می گیرد.

خانه سرما
خانه سرما

سردخانه زیر صفر و بالای صفر

سردخانه زیر صفر و بالای صفر
15/09/2021

برای حفظ و نگهداری تمامی محصولات خوراکی و مواد غذایی به یخچال فریزر و یا سردخانه نیاز است، از ضروری ترین تجهیزات هر کارخانه ی تولید مواد غذایی، سردخانه هایی ثابت با ابعاد و متراژ بسیار بزرگ است و حتی برای انتقال محصولات تولید شده به مراکز فروش از سردخانه های ماشین (سردخانه تریلی سردخانه نیسان و...) استفاده می شود. مجموعه خانه سرما (coldhouse) با به کارگیری مرغوب ترین متریال و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا یکی از بهترین تولید کنندگان سردخانه صنعتی در کشور به شمار می آید.

سردخانه زیر صفر و بالای صفر

سردخانه زیر صفر و بالای صفر

سردخانه ها برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام شرایط و دمای خاصی برای تازه و سالم ماندن دارند که با توجه به این نکته سردخانه ها از نظر دما به دو دسته سردخانه بالای صفر و سردخانه زیر صفر تقسیم می شوند. سردخانه ی دمای بالای صفر برای نگهداری مواد غذایی ساده همچون مواد غذایی دسته بندی شده میوه تازه، میوه خشک، سبزیجات، صیفی جات و دانه های روغنی و خشکبار با دمایی بین 0 تا 5 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار می گیرند. سردخانه ی زیر صفر خود به دو دسته انجماد و دو مرحله ای تقسیم می شود که برای نگهداری محصولات پروتئینی اعم از ماهی و میگو، مرغ و سایر ماکیان و گوشت قرمز مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت سردخانه زیر صفر

سردخانه بالای صفر

این سردخانه ها معمولاً در مناطقی که فاصله کوتاهی تا باغ های میوه و یا یک محصول خاص که نیاز به نگهداری در سردخانه بالای صفر دارد، احداث می گردند. حتی در بعضی موارد باغداران در برای انبار کردن محصولات اقدام به احداث سردخانه می نمایند.

انواع سردخانه بالای صفر

  • سردخانه میوه
  • سردخانه خرما

اجزای اصلی سردخانه زیر صفر و بالای صفر

کمپرسور سردخانه زیر صفر

کمپرسور سردخانه زیر صفر تفاوت چندانی با کمپرسور بالای صفر ندارد و تنها تمایز آنها در رنج دمایی می باشد که در کمپرسور زیر صفر معمولا رنج دمایی از 5- تا 45- می باشد و کمپرسور بالای صفر مناسب رنج دمایی 30- تا 15+ می باشد. از کمپرسور اسکرال اغلب در سردخانه های زیر صفر استفاده می شود. همچنین در برخی از سردخانه ها همانند سردخانه بستنی از کمپرسور دو مرحله ای استفاده می شود.

کندانسور سردخانه زیر صفر

کندانسور به طور کلی برای رفع حرارت مود استفاده قرار می گیرد و بر اساس نوع حرارت آن به سه دسته تبدیل می شود.

  • کندانسور هوایی Air Cooled Condenser
  • کندانسور آبی Water Cooled Condenser
  • کندانسور تبخیری Evaporative Condenser

تفاوت دمای سردخانه زیر صفر و بالای صفر

تفوات سردخانه زیر صفر و بالای صفر

دمای سردخانه‌ بالای صفر معمولا بین 1 الی 5 درجه سانتیگراد است و تامین چنین دمایی چندان سخت نیست و برای نگهداری نوشیندنی‌ ها یا دمای مناسب در سردخانه‌ های سوله‌ ای گندم و سایر خشکبار‌ها نیست در همین حد است، از این رو نیاز به سردخانه‌ بالای صفر هم در ابعاد زیادی حس می‌شود.

دمای کاری سردخانه‌ های زیر صفر تا -۳۰ درجه هم امکان‌ پذیر است که برای یخ زدن هر ماده‌ غذایی مناسب است و می‌ توان از آن استفاده کرد. اما این دما معمولا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و معمولا دمای -۲۰ درجه کافیست.

سردخانه میوه زیر صفر

بررسی سردخانه کانکسی زیر صفر و بالای صفر

 اتاق سردخانه در صنایع مختلف مانند هتل ها، مهمان نوازی، صنایع غذایی و لبنی، آزمایشگاه ها، مورتورت، ذخیره سازی / ذخیره سازی بستنی، میوه ها و سبزیجات، صنایع غذایی دریایی، بیمارستان ها است. این کولر های Walk-in با ساندویچ پانل های عایق PUF و دارای واحد چگالش در فضای باز با خنک کننده هوا یا آب سرد ساخته می شوند.

امکانات:

  • فضای داخلی تمیز و آسان

  • 100٪ CFC رایگان

  • روشنایی داخلی

  • نمایش دمای دیجیتال (فقط نسخه انتگرال)

  • قفل به صورت استاندارد نصب شده است

  • قفسه های آلومینیومی به صورت استاندارد نصب شده (شکل گرفته)

  • کنترل الکترونیکی

  • فن خنک کننده کمک می کند

  • عملکرد کاملاً خودکار

  • گزینه های از راه دور

  • مدل های مناسب برای اهداف عمومی، گوشت (C) یا کالاهای منجمد (F)

  • درب های لولایی دست چپ اختیاری هستند

طراحی و ساخت سردخانه زیر صفر

طراحی و ساخت سردخانه زیر صفر

برای طراحی سردخانه زیر صفر باید نکاتی را در نظر گرفت اولین و مهم ترین آن دمای مناسب برای کارکنان می باشد که باید متناسب برای دمای سردخانه برای منجمد کردن محصولات نیز باشد. و این دما چیزی حدوده 40 تا 50 درجه سانتی گراد است. قدم اصلی در ایجاد این دما انتخاب تجهیزات مناسب با حجم محصولات انبار می باشد. لذا باید پس از محاسبه وزن بار، باید به انتخاب کندانسور و اواپراتور بپردازید و در قدم بعدی انتخاب کمپرسور مناسب و پرقدرت می باشد که رنج گسترده ای دارد : چیزی بین 1.5 اسب بخار تا 70 اسب بخار می باشد.

خرید و فروش سردخانه زیر صفر

طراحی سردخانه زیر صفر

خرید سردخانه زیر صفر کار بسیار حساسی است لذا قبل از خرید، طراحی و ساخت این سردخانه باید تحقیقات زیادی کرد تا سردخانه ای با کیفیت برای حفظ و انبار کردن انبار استفاده کرد. صنایع برودتی خانه سرما تمامی نکات مهم در طراحی سردخانه را در نظر گرفته و با کادری مجرب و استفاده از تکنولوژی روز دنیا میتواند سردخانه ای زیر صفر و یا بالا صفر با کیفیتی بالا را طراحی و احداث کند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • اقبال احمد
    هزيمه ساخت سردخانه براى ميوجات چقدر است وچطور می‌توان ساخت؟
    • مدیر سایت

      با سلام. لطفا جهت کسب اطلاعات با کارشناس فروش صنایع برودتی خانه سرما تماس حاصل فرمایید. 09128354831

تماس بگیرید