تاسیس سردخانه مخصوص نگهداری از بستنی (کاملا استاندارد)

09128354831 کارشناس فروش خانم فدایی
سردخانه بستنی

کارخانه جات تولید بستنی که با نام پخش بستنی نیز شناخته می شوند برای حفظ، نگهداری و توزیع بستنی به فروشگاه ها به سردخانه نیاز دارند که سردخانه بستنی در این کارخانه جات در متراژ بالا احداث می شود.

خانه سرما
خانه سرما

سردخانه بستنی

همانطور که گفته شد برای حفظ و نگهداری بستنی تولید شده در کارخانه به سردخانه بستنی با متراژ بالا نیاز است که به آن سردخانه ثابت بستنی گویند و برای انتقال آن به فروشگاه ها و سوپر مارکت ها به سردخانه متحرک بستنی یا سردخانه ماشین است که این نوع از سردخانه قابل نصب بر روی انواع خودرو های وانت، نیسان، کامیونت، تریلر می باشد.

سردخانه بستنی 12 تنی

عملکرد سردخانه بستنی

بستنی معمولا در دمای پایین از 18- درجه سانتیگراد نگهداری می شود و به علت داشتن چربی و خامه و در برخی موارد نمک در ساختارش نیاز به دمایی پایین دارد تا بتواند شکل خود را حفظ نموده و حالت نرم شده را به خود نگیرد معمولا برای نگهداری بستنی در ابعاد بزرگ از کمپرسورهای دو مرحله ای استفاده می شود.
سیستم های دو مرحله ای در دماهای پایین (سردخانه های زیر صفر، تونل های انجماد و چیلرهای زیر صفری) استفاده می گردد. در شکل زیر مقدار ذخیره انرژی در سیستم های دو مرحله ای با توجه به دمای تبخیر اواپراتور مقایسه شده است. ملاحظه می گردد در سیستم های آمونیاکی برای رسیدن به دمای ۴۰- درجه سانتیگراد (دمای سپراتور برای تونل های انجماد می باشد)، توسط سیستم دو مرحله ای مقدار ۱۴٪ در مصرف انرژی نسبت به سیستم های تک مرحله ای صرفه جویی می شود.

سردخانه بستنی

کمپرسور دو مرحله ای چیست؟

سردخانه دو مداره بستنی

کمپرسور قلب هر سیستم تراکمی ایجاد سرما است و آغاز کننده سیکل برودت و محرک گاز مبرد است.
در سیستم ‏های برودتی که دمای تبخیر پایینی دارند به دلیل افزایش نسبت تراکم، دمای دیسارژ کمپرسور فوق العاده افزایش یافته و توان مصرفی کمپرسور نیز افزایش میابد به همین دلیل در دماهای تبخیر پایین باید از تراکم دو مرحله‏ ای استفاده کرد.

برخی از مشخصات فنی کمپرسور دو مرحله ای

  • عملکرد با گاز R22 و R507A و R407A و روغن پلی استر
  • طراحی به صورت 4 و 6 سیلندر و در نتیجه آن کاهش لرزش و صدای
  • دارای سیستم حفظت حرارتی موتور

کمپرسور دو مرحله با چه گاز هایی کار می کند؟

این کمپرسورها به طور عمده برای کار در دماهای تبخیر پایین با مبردهای R22 ، R404A و R507 طراحی شده اند. مهمترین مزیت این کمپرسورها این است که در صورت کارکرد با مبرد R404A امکان کاهش دمای اواپراتور تا -60°C وجود دارد.

سردخانه ماشین بستنی

قیمت سردخانه بستنی

دمای سردخانه بستنی

برخی از موارد چون ابعاد سردخانه، دمای مورد نظر ( زیر صفر یا بالای صفر)، نوع و برند تجهیزات از قبیل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، ساندویچ پانل و درب های سردخانه، تابلو برق، شیرآلات، کنترل کننده ها و سایر لوازم مصرفی، کیفیت اجرای ساخت سردخانه تاثیر مستقیم بر قیمت سردخانه دارند. جهت استعلام قیمت دقیق، با شماره های درج شده در سایت خانه سرما، تماس حاصل فرمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید