معرفی انواع سردخانه مخصوص نگهداری گوشت تازه و مواد غذایی

09128354831 کارشناس فروش خانم فدایی
سردخانه گوشت

به وسیله سردخانه گوشت می توان انواع گوشت ها را برای مدت کوتاه یا حتی طولانی ذخیره و نگهداری نمود. گوشت قرمز به دو صورت منجمد و سرد شده قابل نگهداری می باشد. هنگام منجمد کردن گوشت باید توجه شود که این فرایند به موقع و سریع انجام بگیرد.

خانه سرما
خانه سرما

سردخانه گوشت

مواد پروتئینی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی و ... با توجه به اینکه مصرف بالایی دارند نیازمند شرایط خاصی جهت نگهداری می باشند. زیرا در صورت نگهداری درست مواد پروتئینی علاوه بر اطمینان از سلامت و بهداشت محصولات، کیفیت و ماندگاری آن ها افزایش می یابد و از فاسد شدن یا خراب شدن محصولات جلوگیری می شود. ایجاد کردن دمای مناسب وهمچنین رطوبت کافی از مهم ترین نکاتی است که باید حین انبار کردن مواد غذایی به آن ها توجه کنیم. در این مقاله قصد داریم شمارا با مزیت های سردخانه نگهداری گوشت، دمای نگهداری گوشت در سردخانه، چگونگی طراحی سردخانه گوشت و دیگر کاربرد های آن آشنا کنیم.

یکی از روش های پرکاربرد برای نگهداری و ذخیره سازی مواد غذایی استفاده از انواع سردخانه ها می باشد.

سردخانه گوشت

سردخانه گوشت و مرغ

به وسیله سردخانه گوشت می توان انواع گوشت ها را برای مدت کوتاه یا حتی طولانی ذخیره و نگهداری نمود. گوشت قرمز به دو صورت منجمد و سرد شده قابل نگهداری می باشد. هنگام منجمد کردن گوشت باید توجه شود که این فرایند به موقع و سریع انجام بگیرد.زیرا گوشت قرمز به هنگام کشتار از دمای بالایی برخوردار است و انجماد آهسته به بافت گوشت آسیب می رساند. به همین دلیل علاوه بر بوی نامطبوعی که ایجاد می کند به سرعت نیز فاسد می شود. به همین دلیل فرایند سرد سازی گوشت باید اصولی و درست انجام بگیرد تا به بافت گوشت آسیب وارد نشود و همچنین طعم و مزه گوشت تغییر پیدا نکند. به همین علت دو نوع سردخانه ثابت و متحرک ساخته می شود و در فرایند سردسازی رعایت میزان دما،گردش مناسب هوا و رطوبت از جمله نکاتی است که باید به آنها توجه شود.
قبل از ورود لاشه گوشت دام به سردخانه، آن را با آب سرد شستشو می دهند و سپس سطح آن را خشک می نمایند. برای عبور و جریان هوا از لابه لای لاشه ها، آن را در سردخانه به صورت آویزان قرار می دهند.
همچنین باید به این نکته توجه شود که نگهداری گوشت در دما های پایین دارای محدودیت می باشد زیرا در بافت گوشت باکتری هایی وجود دارند که می توانند به راحتی رشد نموده و موجب فاسد شدن گوشت شوند. بنابر این یکی از راه هایی که میتواند موجب افزایش نگهداری گوشت در سردخانه شود،افزایش افزایش غلظت دی اکسید کربن اتاقک سردخانه می باشد. زیرا این گاز فعالیت باکتری ها و میکروارگانیزم های موجود در گوشت را کند می نماید.

گوشت را به صورت لاشه درسته، نیم لاشه، ربع لاشه، تکه شده، بی استخوان و برابر خواسته مشتری یخ زده کرده و نگهداری می‌کنند. برای این کار، گوشت داخل دستگاه‌های سرمازا در دمای حداقل 35- درجه سلسیوس و سرعت گردش هوای 3.5 متر در ثانیه یخ زده می‌شود.

انواع سردخانه گوشت و پروتئین

از نظر دمای برودتی سرخانه گوشت قرمز به دو دسته سردخانه زیر صفر و بالای صفر تقسیم بندی طراحی می شود. اگر بخواهیم گوشت قرمز را برای مدت طولانی تری نگهداری کنیم از سردخانه زیر صفر و اگر بخواهیم برای مدت کوتاه تری نگهداری کنیم از سردخانه بالای صفر استفاده می کنیم.

• سردخانه گوشت بالای صفر

این سردخانه به جهت نگهداری کوتاه مدت برای مثال حداکثر یک هفته گوشت و ... به کار می رود. رنج دمای سردخانه بالای صفر دمایی مابین صفر درجه سانتی گراد الی 15 درجه سانتی گراد است. 

• سردخانه گوشت زیر صفر

این سردخانه به جهت نگهداری طولانی مدت گوشت تا چندین ماه به کار می رود از این رو در صورت نیاز به منجمد کردن گوشت و حفظ آن برای مدت طولانی از سردخانه زیر صفر بهره گرفته می شود.

سردخانه ثابت گوشت و مرغ

مشخصات سردخانه گوشت و مرغ

•  استفاده از اواپراتورهای بسیار با کیفیت
•  بهره گیری از بهترین کمپرسورهای ساخت اروپایی و از برند های معتبر دانفوس ، تکامسه و یا بیتزر
•  مجهز به تابلو برق تمام اتوماتیک اروپایی با نمایشگر دما و رطوبت و گیت های کنترل فشار
•  طراحی به صورت کارکرد با برق سه فاز
•  استفاده از ساندویچ پنل با ضخامت 10 الی 15 سانتی (بسته به سفارش)
•  مجهز به درب کشویی با عایق کامل
•  استفاده از سیستم سرمایشی فریونی
•  طراحی دقیق و اصولی
•  بدنه مقاوم در برابر رطوبت و ضربه و آنتی باکتریال
•  دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش

سردخانه صنعتی گوشت

قیمت سردخانه گوشت

قیمت این محصول بستگی به عوامل مختلف از جمله: نوع کمپرسور، تجهیزات کنترلی، برق مصرفی، نحوه نصب و طراحی، نوع کندانسور، نوع درب و ... دارد. لطفا جهت استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت خانه سرما تماس حاصل فرمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید