سردخانه لبنیات - مخصوص نگهداری شیر، ماست، دوغ

09128354831 کارشناس فروش خانم فدایی
سردخانه لبنیات

محصولات لبنی عموما در دمای اتاق خراب می شوند و یا به اصطلاح می ترشند. بنابراین برای طولانی تر کردن عمر این محصولات علاوه بر یخچال لبنیات که برای مغازه هایی با محصولات لبنی کمتر است مناسب است، یکی از بهترین روش های نگهداری بهره برداری از سردخانه لبنیات می باشد.

خانه سرما
خانه سرما

پایه ی اصلی برای تولید و ساخت این محصولات شیر است، شیر تازه دوشیده فضای مناسبی برای رشد باکتری ها و میکروب هاست برای جلوگیری از و به حداقل رساندن ورود باکتری ها به شیر و محصولات لبنی نیازمند به شرایط مطلوبی برای نگهداری از خوراکی های لبنی هستیم.

قیمت احداث سردخانه لبنیات

یکی از خوراکی هایی که انسان به صورت مدام و روزانه آن را مصرف می کند محصولات لبنی از جمله شیر، پنیر، خامه، ماست و... می باشد که دارای ویژگی ها و فایده های بسیاری برای سلامتی انسان می باشد.

سردخانه لبنیات

برخی فروشندگان مقدار کمی از محصولات را در مغازه ی خود نگهداری می کنند اما عده ای فروشندگان هستند که مقدار قابل توجه ای ازاین محصولات را در فروشگاه و مغازه ی نگهداری می کنند، عموما عمر نگهداری محصولات 3 روز است اما برای طولانی از کردن عمر این محصولات علاوه بر یخچال لبنیات که برای مغازه هایی با محصولات لبنی کمتر است مناسب است، یکی از بهترین روش های نگهداری بهره بری از سردخانه لبنیات می باشد یکی از تجهیزات صنایع برودتی بوده که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شرایط بازار سردخانه صنعتی دارای متقاضی فراوانی است، مهم ترین ویژگی سردخانه این است که محصولات را برای مدت زمان کوتاه یا بلند با فراهم سازی شرایط مناسبی از نظر دمای مرتبط به محصول حفظ و نگهداری می کند. سردخانه ها در ابعاد و اندازه های مختلف و براساس نیاز های گوناگون برای نگهداری محصولات مختلف تولید و خریدارن زیادی دارد.

انواع سردخانه نگهداری لبنیات

همانطور که بالاتر گفته شد محصولات لبنی که هر روز آن را مصرف می کنیم برای نگهداری و تازه و همچنین سالم ماندن نیازمند به تجهیزاتی هستند که علاوه بر نگهداری باعث بالاتر طول عمر محصولات هستند، سردخانه لبنیات بهترین وسیله ممکن برای این کار است، که به شیوه نگهداری می شود.

  1. نگهداری لبنیات با دمای بالای صفر درجه به صورت سرد
  2. نگهداری لبنیات با دمای زیر صفر درجه به صورت یخ زده

با وجود تکنولوژی پیشرفته در دنیای امروز سردخانه های لبنیات به گونه ای طراحی شده اند که دارای اتاقک هایی مجزا هستند که هر کدام از محصولات لبنی با دمای مربوط به خود قرار دهید و از نگهداری آن اطمینان خاطر داشته باشید، به نمونه هایی از انواع لبنیات با دما های گوناگون برای نگهداری در این صفحه می پردازیم.

سردخانه ثابت لبنیات

اول از همه باید شیر تازه دوشیده را در دامداری ها یا مراکز جمع آوری تا 2، 3 ساعت تا چهار درجه به وسیله دستگاه سرما زا کاهش داد و آن را به مخازن و ماشین های مخصوص فرستاده و بلا فاصله به کارخانه و محل مورد نظر انتقال می دهند.

  • سردخانه خامه

دمای مناسب برای نگهداری از خامه 8 الی 12 درجه سانتی گراد می باشد البته لازم به ذکر است که خامه پاستوریزه قابلیت نگهداری در دمای 5 درجه را تا یک هفته داردو

  • سردخانه ماست

برای نگهداری و جلوگیری از اسیدی شدن ماست، سرد کردن آن حائز اهمیت می باشد که این کار بعد از بسته بندی شدن در سردخانه با دما و تندی گردش هوا صورت می گیرد تا 3 هفته و در دمای 5 درجه سلسیوس قابل نگهداری است

  • سردخانه پنیر

پنیر هایی مانند پنیرخامه ای و کاتیج و از این قبیل پنیر ها که دارای آب بسیاری هستند باید در دمای 5 درجه سلسیوس و تا 3 هفته نگهداری کرد و برای پنیرهایی مانند پنیر رسیده سرد کردن در طول نمک زنی صورت می گیرد که وابسته به نوع آن از 8 تا 25 درجه سلسیوس متغیر می باشد.

  • سردخانه شیر خام

شیر خام بعد از گذشت حدود 3 الی 4 ساعت باید به دمای ۴ درجه برسد تا فرصت رشد باکتری نداشته باشند و پس از رسیدن به دمای ۴ درجه باید شیرا در همین دما به صورت پایدار نگه دارید و عمل پاستوریزه کردن را انجام دهید.

  • سردخانه کره

سردخانه کره شامل سردخانه هایی که برای نگهداری طولانی مدت کره از آنها استفاده می شود، می باشد. برای نگهداری کره حیوانی و پاستوریزه باید یخچال فروشگاهی را در بازه دمایی 0 تا 4 درجه سلسیوس قرار داد. مدت زمان نگهداری کره در این دما حدودا دو تا سه هفته خواهد بود. لازم به ذکر است که برای ماندگاری بیشتر کره و نگهداری کره یخ زده باید یخچال را در بازه زمانی منفی 15 درجه تا منفی 20 درجه سلسیوس قرار دهید، زیرا در این بازه دمایی کره تا یکسال نگهداری می شود.

تجهیزات سردخانه صنعتی لبنیات

  1.  اتاقک یا دیوارهای سردخانه
  2. درب های سردخانه
  3. سیستم برودتی سردخانه
  4. سیستم کنترل کننده سردخانه

سردخانه زیر صفر و بالای صفر لبنیات

احداث سردخانه بالای صفر

از آنجایی که برخی محصولات لبنی برای سالم ماندن نیازمند به دمای بالای صفر و برخی دیگر نیاز مند به دمای زیر صفر هستند فروشندگان باید سردخانه ای مناسب با انواع محصولات لبنی خود تهیه کنند که این مجموعه تولید کننده انواع سردخانه زیر صفر و بالای صفر است.
سردخانه لبنیاتی اتاقی(کوچک): ساخت این دستگاه به گونه ای است که یک اتاق داخل ساختمان با عایق بندی پلی یورتان ویا پلی استایرن و در فضای آزاد آن تجهیزات سرمایشی و کندانسینگ یونیت نصب می شود که از طریق لوله کشی بهم دیگر وصل می شوند
سردخانه کانکسی لبنیات(متحرک): برای جابه جایی لبنیات می توانید از این نوع سردخانه استفاده کنید که علاوه بر جابه جایی موجب سالم ماندن محصولات لبنی نیز می باشد، در ساختار این سردخانه به جای اتاق از کانتینر یا سازه فلزی با دیوارها، سقف و کف عایق بندی شده استفاده شده است.

قیمت سردخانه لبنیات

قیمت سردخانه با توجه به نیاز شما، ابعاد اندازه و همینطور تجهیزات به کار رفته در آن متغیر می باشد. شما می توانید با شماره های درج شده در سایت خانه سرما با کارشناسان فروش ما تماس گرفته تا شما را برای خرید بهترین سردخانه مورد نیاز شما راهنمایی کنند و لیست قیمت بروز انواع سردخانه لبنیات را اختیار شما قرار دهند.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید