کندانسور سردخانه چیست؟ معرفی انواع آن + تصاویر

09128354831 کارشناس فروش خانم فدایی
کندانسور سردخانه
چگالنده یا کُندانسور دستگاه یا واحدی است که وظیفه خنک کردن سیال ، و عمدتاً تبدیل بخار به مایع را بر عهده دارد. از چگالنده در نیروگاه‌ها برای خنک‌ کردن سیال در فرایند تولید برق استفاده می‌شود. همچنین در تأسیسات پالایشگاهی و تهویه مطبوع ساختمانی نیز از مبردهای صنعتی استفاده می‌شود.
خانه سرما
خانه سرما

کندانسور یا همان واحد چگالشی  مهمترین قسمت سیستم کل سردخانه است . یک کندانسور معمولاً یک مونتاژ کناری بالا از یک سیستم تبرید است. این مجموعه ای از کمپرسور ، کندانسور ، موتور فن ، کنترل ها و صفحه نصب است. این وظیفه مبدل حرارتی برای خنک کردن و متراکم کردن بخار مبرد ورودی به مایع و یک فن برای دمیدن هوای خارج از قسمت مبدلهای حرارتی برای خنک کردن مبرد داخلی است. کندانسور ها دارای طرح های متنوعی هستند و دارای اندازه های مختلفی هستند از واحدهای کوچک لوازم خانگی گرفته تا واحدهای صنعتی بسیار بزرگ که در فرآیند های تولید غذا و تولید استفاده می شوند .

لیست قیمت کندانسور سردخانه

کندانسور عرضه شده در خانه سرما ترکیبی بهینه از کارایی ، قابلیت اطمینان ، نصب آسان و عملکرد صدا است. این بهینه سازی و تولید شده است  تا هزینه های نصب و نگهداری را کاهش دهد ، کارآمدتر در حالی که تولید شما را حتی با کارآیی بیشتر و تأثیر نویز کمتر برای محله ایجاد می کند.

واحدهای متراکم معمولی

تمام کندانسورهای ما به کمپرسور مارک معروف مانند Bitzer ، Copeland یا Tecumseh ، جذب لرزش ، جدا کننده روغن ، کندانسور سرد هوا ، فن محوری ، گیرنده روغن ، فیلتر خشک ، شیشه دید ، شیر برقی ، سوئیچ فشار دو ، فشار سنج دوگانه مجهز هستند و ....

  • نسل جدید واحد چگالشی با مبردهای ازن دوستانه ، R404a ، R407c و   R507c.
  • برای دمای محیط تا 52 درجه سانتیگراد طراحی شده است.
  • این می تواند در بسیاری از کمپرسورها ، کمپرسور Bitzer ، Copeland ، Tecumseh نصب شود.
  • ایمنی فشار بالا با تنظیم مجدد دستی قطع می شود.
  • موتور فن محوری ، جریان زیاد هوا با صدای کم.
  • واحد متراکم خنک کننده هوا ، عملکرد بالا و راحت است.
  • هیچ گونه نشتی بیش از 363 تست فشار گاز نیتروژن خشک PSI پس از اتمام مدار لوله کشی.

کندانسور  برای  سردخانه زیر صفر و بالای صفر


واحد متراکم کننده کمپرسور Bitzer

کندانسور برای سردخانه ثابت و متحرک

واحد متراکم کننده کمپرسور بیتزر موازی

کندانسور عمودی در فضای باز
کندانسور در فضای باز عمودی

کندانسور منوبلاک تبریدی برای سردخانه 
واحد چگالش مونوبلاک تبرید

 

واحد چگالشی منوبلاک تبریدی برای سردخانه فریونی
کمپرسور کوپلند برای اتاق سرد

کمپرسور کوپلند برای اتاق سرد

واحد کندانسور(یونیت کندانسور)

به مجموع کمپرسور و کندانسور و لوازم کنترلی مورد نیاز که بر روی یک شاسی قرار می گیرند، به عنوان واحد تقطیر یا یونیت کندانسور گفته می‌شود.

ویژگی های واحد کندانسور

  • چگالش برای اتاق سرد
  • مدل های بیشتری برای برآوردن خواسته های شما
  • با کیفیت بالا ، کار با آن آسان است
  • طراحی یکپارچه و ابتکاری
  • عمر طولانی تر
  • کم مصرف
  • حجم زیاد ، کارایی بالا
  • نصب آسان و سریع
  • ساختار جمع و جور ، فضای بهینه شده برای چیدمان کابین سردخانه
  • کندانسور خنک کننده هوا یا آب خنک برای کاربردهای مختلف

چگونگی عملکرد کندانسور سردخانه

کندانسور سردخانه یکی از قطعات سیکل تبرید سردخانه است. این وسیله در سیکل، بعد از کمپرسور و قبل از شیر انبساط قرار می‌گیرد. گاز خروجی از کمپرسور که دمای بالایی دارد، در کندانسور تقطیر می‌شود. پس از عبور از شیر انبساط وارد اواپراتور می‌شود. کار کندانسور سردخانه‌ای در واقع همانند کار یک مبدل حرارتی است که با خنک کردن مبرد توسط آب یا هوا فاز مبرد را از گاز وارد فاز مایع می‌کند. در ساخت سردخانه به کندانسور باید توجه ویژه‌ای داشت.

وظیفه کندانسور سردخانه و تونل انجماد، دفع حرارت جذب شده در اواپراتور به محیط است. دفع حرارت جذب شده در اواپراتور از طریق کندانسور به محیط نیاز به صرف توان دارد. این کار توسط کمپرسور سردخانه انجام می‌شود. در نتیجه در کندانسور می بایست هم توان جذب شده در اواپراتور و هم توان کمپرسور را که فرض می‌کنیم تمام آن به حرارت تبدیل شده است به محیط اطراف داد.

انواع کندانسور سردخانه

کندانسورها انواع مختلفی دارند و در صنایع مختلف کاربردی هستند یکی از انواع پر کاربرد آن‌ها نوع هواخنک است، که با توجه به نوع روش دفع حرارت می‌توان به سه مدل تقسیم‌بندی کرد.

  1. کندانسور هوایی Air Cooled Condenser
  2. کندانسور آبی Water Cooled Condenser
  3. کندانسور تبخیری Evaporative Condenser

راهنمای انتخاب کندانسور سردخانه

اطلاعاتی نظیر دمای تقطیر TC و اخلاتف دمای تقطیر یا دلتا تی کندانسور ، بار برودتی سیستم QC و البته ظریب انتقال متریال استفاده شده برای کویل ها لازم و ضروریست.
حال آنکه با داشتن کمپرسور سردخانه در واقع در قبل مقدار بار برودتی سیستم و دمای اواپراتور و دوای تقطیر را داشتیم که کمپرسور سردخانه را انتخاب کردیم .

نکته مهم در مشخص کردن بار برودتی کندانسور اضافه کردن توان الکتریکی کمپرسور به مقدار با محاسبه شده می باشد و دلیل آن این است که فرض می کنیم که این توان الکتریکی به حرارت تبدیل شده و میبایست توسط کندانسور از سیستم خارج شود .

از دیگر نکات مهم در انتخاب کنداسور توجه به اختلاف دمای تقطیر یا همان دلتا تی کندانسور می باشد .
اختلاف دمای تقطیر در واقع اختلاف دمای تقطیر مبرد در کندانسور با دمای هوای ورودی به کویل می باشد و هرچه این اختلاف افزایش یابد ، سطح مورد نیاز کندانسور کم می شود .

اختلاف دمای تقطیر را برای مناطق گرمسیر بین 5 تا 8 درجه در نظر باید گرفت . برای مناطق معتدل این مقدار را بین 10 تا 12 درجه سانتی گراد در نظر باید گرفت و برای مناطق سردسیر نیز این مقدار از 12 تا 15 می باشد .

کاتالوگ کنداسور سردخانه

قیمت کندانسور سردخانه

کندانسور بسته به نوع سردخانه شما انتخاب میشود و با موتور های متفاوت نصب می گردد برای اطلاع از قیمت آن با کارشناسان فروش ما تماس حاصل فرمایید.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • صدراله ایوبی ایوبلو
    طراحی پکیج سرد خانه جهت سرد سازی میوه در اتاق بظرفیت ۲۲ مترمکعب همراه با سیستم مورد نیاز ایزولاسیون درب ورودی و یا احیانا دیواره چقدر خواهد بود. لطفا پیشنهاد خود را ارایه فرمایید
تماس بگیرید